23 oktober, 2010

VARNING YAOUU!




Det var ett tag sen jag skrev.. har varit vääldig busy sörrni. Närå, men man kan ju inte ägna all sin värdefulla tid åt att blogga;)
Igår åkte jag för att hämta min älskade systerdotter Engla från skolan, för att ha en alldeles egen tjejmyskväll hemma hos mej. Liksom jag älskar att bli bortskämd själv, så ÄLSKAR jag att skämma bort! Speciellt denna lilla prinsessa! Vi hade så himla mysigt och hon fick välja allt som vi skulle göra... det blev en heleftermiddag på stan med fokus på smyckesbutiker, sen pannkakor med sylt o grädde till middag, godis o popcorn till en nyinköpt film och till sist (när mostern var heelt slut) låg vi o kollade på massa gamla bilder från när Engla var liten. SEN somnade vi båda två helt utslagna.

På dagens schema, efter min lyxiga frukost, så ville lillskruttan gå på djuraffär. JAVISST sa jag såklart! Till saken hör ju att jag har ormfobi FORFUCKINREAL. Ni som känner mej bäst vet detta. Men jag fick på en gång rysningar i minsta lilla cell i min sketna lilla kropp när jag sa JA till att gå till djuraffären... jag vet nämligen att det finns en ormjävel där! Underläppen började darra på mej som på en liten unge nären blir rädd för en ful gubbe med skägg. MEN jag stod på mej. Engla vet att jag är jätterädd för ormar så när vi öppnade dörren till djuraffären sa hon till mej: "jag kan gå först och säga till när vi kommer fram till ormen". Älskade lilla söta underbara!! Det gjorde mej liiite tryggare. I EN timme var vi därinne för Engla förälskade sig i ett marsvin som hon inte kunde slita sig ifrån. Och jag, jag stod där och stirrade stelt bort mot ett terrarium där det tydligen skulle finnas en orm... efter ett tag kom det fram en äldre kvinna till mej och frågade om jag var rädd. HURFANSERUDET?? tänkte jag... men jag sa bara lite svagt "jaa". Då sa hon att hon var där för att bota sin ormfobi. Hon gick dit lite då och då för att titta på ormen för att bli mindre rädd. Så hon fick mej att gå närmare och faktiskt titta på den i några sekunder (och så var jag ju tvungen att fota som bevis;). Jag kände mej såå jävla duktig efteråt!! Det kan låta jättelöjligt för vissa, jag vet!! Men jag är verkligen livrädd för ormar och det blir bara värre och värre... jag vill inte ha det så för det börjar påverka min vardag nu och det är inte hållbart.
JAJAJA... här över är två skitäckliga bilder från djuraffärn. Och en söt bild, på Engla gloendes på sitt lilla älsklingsmarsvin:) ASSÅ kolla råttjäveln utan päls! V I D R I G!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar