09 november, 2010

bara massa skryyyt




Har avverkat ett kvällspass på barnonkologen.. och allt gick så BRA! Jag fick ha hand om egna patienter och sköta allt som skulle göras med de små liven. Ursäkta om det blir mycket sjukhus-snack för närvarande i bloggen, men det är ju liksom min vardag nu (och blivande). En av mina patienter fick verkligen förtroende för mej idag! Vi hade inte träffats förut, men vi fattade tycke för varann direkt. Hon var 13 år, och på väg in i vuxenvärlden... med cancer. Jag tror hon såg mej som en förebild direkt. Hon sa :"åhh jag skulle vilja vara lika vacker och snäll som du!" HUR UNDERBART SAGT? Älskade lilla flicka. Där låg hon utan hår och hade smärta och illamående pga av cellgifter, och bara längtade till framtiden. Sen frågade hon om jag skulle vara där imorgon och jag sa :"nej jag är ledig imorgon, men kommer på torsdag". "Åhh snälla kan inte du vara min sjuksköterska då igen?" Alltså jag blir helt tagen av de här barnen! Dom är såå sjuka men ändå är dom starkare än barn som är friska! Vilka kämpare! VILKA HJÄLTAR!
Jag sa förut att jag inte skulle fortsätta jobba med barn som sjuksköterska... men jag tror jag ändrat mej! Jag älskar barn-onkologen! Min handledare sa även idag att hon såg fram emot att jag skulle börja jobba där när jag blir klar... JAG VILL!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar