02 november, 2010

fLY bABY

Detta såg jag när jag gick ut till bussen imorse. Rakt upp i himlen ba! Mitt nästa (och fjärde) yrke ska nog bli pilot. Men jag tänker bara flyga mitt eget privat-jet sörru. Inget annat skit. AJRÅNICK...

Dagen på barn-onkologen var ganska lugn. Ovanligt lugn tydligen. Som vanligt kan jag inte säga så mycket pga tystnadsplikten, men kan berätta lite vad jag fått göra.. Bland annat fick jag följa med en 2-årig liten flicka när hon skulle få strålbehandling. Hon var en sån himla stark liten tjej med en underbar personlighet. Direkt när vi kom ner till strålningen så gav hon syrgasmasken till anestesi-läkaren, för hon visste ju att det var han som skulle söva henne och han behövde ju då masken:)
Sen fick jag också koppla på trombocyter i en annan liten flickas CVK. Det hade jag gjort massor av ggr på förra terminens VFU på Hematologen (tack vare världens bästa handledare Therese=), så jag fick glänsa lite idag o visa att jag hade stenkoll på det;) Jag känner att jag kommer trivas på denna praktik!! Som jag sagt förut... jag brinner för cancervården. Jag HATAR sjukdomen mer än allt annat!!!!! Men jag vill kunna bidra till att rädda de liv som går...

*Älska nu, morgondagen kanske aldrig kommer*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar