01 november, 2010

jag gillar att åka buss...

.. SÅ mycket att idag hoppade jag på fel buss för att få lite sightseeing. NÄÄÄ. Förstås inte. Jag såg (trodde mina ögon) att 4:an kom in till Stora torget o blev skitglad, för den stannar ju precis utanför mej. Klev på med kassar o grejjer, fipplade fram busskortet o gick o satte mej. SEN började herr busschaffis skoja o körde åt fel håll i en korsning. WTF tänkte jag först.. sen tänkte jag aaa men dom kanske bygger om nånstans så han måste köra omväg. MEN SEN kollar jag mej runt i bussen o ser Bertil, 81, och Svea, typ 103. ENDAST DOM (och jag) på bussen. Börjar ana oråd nu man. A men går fram till förarn o frågar vilken buss det är. "41:an" svara karljäveln. VAAA?? Jag hade liksom bara kollat in första siffran o trodde det var 4:an!!! Den där 41:an är ju tydligen en pensionärsbulle som åker runt i hela stan o stannar vid vårdcentralerna! Inte undra på att Berra o gängett hänger på den om dagarna. Värsta dagsnöjet kan jag tänka mej! En trip går väl på 30 pix o tar typ fem timmar. KAP. Jamenja, jag hoppade iaf av snabbast möjligt och gick tillbaka till stora torget för bättre lycka nästa gång;) Hem kom jag till slut!

Nu ska jag klippa naglarna kortast möjligt och ta bort nagellacket. Imorgon väntar första dagen på Barnonkologen. Jag ser så mycket fram emot det! Fick gå upp dit o hälsa på idag under introduktionsdagen OCH jag tror jag kommer älska stället! Fick en så himla bra känsla (alltså från jobbperspektivet)... Beättar mer imorgon för er...

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar