01 april, 2011

JAHA

sista dagen på neuro-op idag då! Gick FAB. Jag var med på en lång hjärnoperation som pågick hela dagen. Gick med en anestesisjuksköterska idag också, och jag gjorde i stort sett allt med patienten (när den sov asså. Typ blanade o gav allt läkemedel och dokumenterade vitalparametrar var 5:e min), kändes bra! OCH EN SAK SKA JAG BERÄTTA FÖR ER: narkosläkare är fan dom trevligaste läkare jag träffat!! Punkt.

Haha efter att jag hade smackat in två grova PVK i patientens fötter så fick jag instruera en läkarkandidat när han skulle sätta en tredje i armen;) Och han fixade det galant!

Fan det känns som man har den där jävla op-outfiten på sig fortfarande asså.. instängt o varmt.. NEJ nu ska jag tona håret och fira att man får visa det igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar