06 december, 2010

5 jäävla

timjävlar har jag suttit på en buss idag! Först tog det två o en halv timme att ta sig till Östhammar pga av en trafikolycka, och på hemvägen tog det lika lång tid bara för att ett tåg i Gimo (visste inte ens att dom hade ett tågräls i byhålan) bestämde sig för att korsa vägen preciiiis när min buss (ja det var ju inte min buss då men..) kom o körde. Jag slår vad att det händer typ en gång per årtioende som det kommer ett tåg där!

AAJA jag hade iaf en bra dag med barnmorskan idag! Fick klämma på massa gravidmagar bl.a. Jag vill också ha en sån!
Att vidareutbilda mej till barnmorska sen är jag väldigt kluven till.. Det verkar hur kul som helst att ha hand om gravida kvinnor, följa deras graviditeter, ta massa prover o kontroller, ge tips och råd, förbereda för förlossningen OCH plocka ut ungen vid självaste förlossningen! MEN det där med att man som barnmorska även utför gynekologiska undersökningar asså... där felar det hela. Jag menar, det är inget fel med sånt alls, men jag känner bara att jag inte har intresse av att vara PÅ DEN SIDAN (eller alt. DÄR NERE) om man säger så då.. intressepilen står typ stenstill på nollan där kan man säga. Alla är vi olika. Hej.



2 kommentarer:

  1. Skunda att bli barnmorska för då kan du ta hand om mig, träffade någon tant från stenåldern i dag och henne vill man inte ha som klämmare på magen...

    SvaraRadera
  2. ÄH åt dej kan jag vara barnmorska utan utbildning ju!!

    SvaraRadera