19 juni, 2011

WE MADE HIS DAY

Jag älskar att göra goda gärningar. Som ni vet så försöker jag göra minst EN varje dag.. och helst för folk jag inte känner. Det gör mej så lycklig!
Nästan varje dag brukar jag se en och samma hemlös man på stan. I vanliga fall har jag svårt att tycka synd om dom, då de ofta är narkomaner, alkoholister osv.. då har de iaf pengar om de har råd med det liksom! MEN den här mannen då, som jag ser jämt, han sitter alltid på en parkbänk, utan alkohol eller nåt annat i sina händer. Han bara sitter där med världens sorgsnaste ögon och insjukna kinder.. Idag när jag kom bärandes på en blöt Stella i hällregnet så ser jag honom.. och han ser oss.. han ler mot oss och säger "tack flicka för att du alltid ler mot mej!" Jag har aldrig liksom tänkt på att jag gjort det, men det hade han! Åhhh min underläpp börja darra direkt.. Det lilla kan betyda så mycket. Glöm inte det.

*KÄRLEK*


1 kommentar: