01 januari, 2012

1 JANUARI 2012

SOM jag väntat på detta år! 2012. När jag började sjuksköterskeprogrammet i januari 2009 kändes det som det aaaaldrig skulle bli 2012. Året då jag skulle få ta examen. Sjuksköterskeexamen. Men nu är det här! Året då mitt liv kommer förändras totalt.. Jag kommer ALDRIG glömma dagen då jag blev antagen till Sjuksköterskeprogrammet på Uppsala Universitet! Det var en eftermiddag när jag precis kommit hem från en dag på stan, helt slut. Hör mobilen ringa i väskan och ser ett konstigt nummer.. "jävla försäljareeee" tänker jag men svarar iaf.. "Hejsan Caroline! Jag tänkte erbjuda dej en plats på sjuksköterskeprogrammet här i Uppsala, om du fortfarande är intresserad?" Men jajajajajaaaaaaaa!!!! FATTA lyckan!!! Jag ringde runt till alla viktiga diiirekt och tårar av glädje slutade aldrig rinna.. Första dagen i skolan satt jag bara och rös (eller ryste, för er som ej är upplänningar) och var så lycklig för jag hade hamnat helt RÄTT! Klart jag skulle bli sjuksköterska! Det är bara menat. Vill göra ALLT jag kan för alla. Jag kan inte tänka mej nåt annat...

Jag är sååå evigt tacksam för alla som stöttat mej under studietiden! Ni vet vilka ni är! Jag hade inte orkat utan er.. Men nu vet jag att jag orkar! Jag ska bli en fäääb sjuksköterska, lovar!:) TACK: mamma, pappa, syster Jennie, Niklas, Engla, Loke, Nellie, mormor, morfar, alla kusiner (<3), mostrar och morbrödrar, vänner som alltid funnits där (Tessan, Mari, Maria L, Maria G, Angelica H, Sine B, Charlotta, Sara O), Anna och Emily (mina vapendragers, vänner och systrar for life) *Stefan*, Musarna, min USA-familj, OCH ALLA ANDRA!!!! Förlåt om jag glömt någon:(

Älskar er. Jag kommer bli en lycklig sjuksköterska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar