23 januari, 2012

FÖRSTA DAGEN PÅ JOBBE

JAPP. Då var man av med sjuksköterskeoskuldn då! Faan vilken bra dag! När jag började närma mej sjukhuset i morse så tänkte jag ba "ähvafan jag vänder! Jag är ju heeelt jävla värdelös, jag kan ju inte vara sjuksköterska, jag kan ju ingenting!" haha snacka ångest! Men det gick så bra så, så fort jag fått på mej arbetskläderna och, satt upp håret och klicken över i: satt på mej min nya sjuksköterskeskylt, så kollade jag mej i spegeln, log, och visste att jag hamnat rätt! Ingen tvekan liksom.
Jag hade 3 patienter som det var en del med, cyto, dropp, antibiotika, tjoffa in en PVK u.a, blododla och satt in bredspektrumantibiotika, dokumentera. Aaa lite såntdärnt. Nu är jag dock helt slut, men svårt att varva ner när man kommer hem sent.. älskar inte att jag börjar 7 imorgon. Men men sånt är ju livet från och med nu ;)

PUSS OCH GODNATT


1 kommentar: