28 mars, 2011

VART BÖRJAR MAN?

såhär snygg var jag idag! JAAAA bilden är från Grey´s, men man är faktiskt klädd så här. Förutom att vi också har skydd för ögonen, då man gärna skippar att få in "nåt" där. Min patient idag var en ung man med en väldigt ovanlig cancertumör (1/1 miljon personer drabbas), så det var spännande. Jag hintade innan om att jag kanske skulle gå ut om jag kände mej svimfärdig.. dom sa nämligen att just detta ingrepp var väldigt brutalt.. skära upp från öra till öra, vika upp allt över pannan och hacka bort skallbenet för att sen leta efter tumören. JAPP.

Jag vill säga att jag fixade det! Var med hela tiden och nu lovar jag att hjärnkirugen vänförfrågar mej på fb snart! Jag tror att han gillade mej för jag frågade så mycket, och då fick han glänsa med sina svar;)


1 kommentar: