31 maj, 2012

DAGENS MISSION


asså jag måste bara berätta vad jag ska göra idag, fast det är egentligen skitpinsamt och visar min lata sida.. I vanliga fall är jag liksom full av energi, ALLT ska hända på direkten helst i 240. Men, ni minns att jag hade min sista praktik på ett demensboende på andra sidan stan i typ november-december förra året? Japp, en dag fick jag för mej att jag skulle cykla dit för att det var typ plussgrader och ingen snö. Fast jag bor i en cykelstad, så är jag mer typen som åker buss eller GÅR, jag älskar att gå!! Aja. Gickhurbrasomhelstattcykla. Hade en skitbra dag på praktiken, gamlingarna var på g, Rune skulle ut o köpa glödlampor, Märta satt o blåringde sin mamma som dog för 15 år sen, Harald gömde sig för polisen som var efter honom, Stina skällde ut sin man för att han inte hade målat huset-73 och Irma skulle hem för hon skulle ju gifta sig till helgen!! En helt vanlig dag på ett demensboende va. Joho men vad hände när syster Caroline skulle sluta för dagen då?? JO det hade börjat toksnöa och jag ba "aldrig att jag cyklar i det här skitvädret" så jag hala fram busskortet o sa till cykeln att "jag tar hem dej en annan dag gullet". Faktum är att jag inte hämtat den än... hahah snacka om disträ!! Så idag tänkte jag gå och hämta´n. Säkert punka o hela skiten, om den ens står kvar.. kanske nån dementing som snott den och varit ute på äventyr och inte hittat tillbaka.. JAA så det blir spännande och se om den står kvar helt enkelt. Tar med mej Stellsson så hon får åka cykelkorg tillbaka:)
Hoppas ni är med mej idag då! Mission cykelhämtning!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar