15 juli, 2012

FEMBARNSMORSAN



kolla mina söta små nya vänner som bor i vår postlåda här ute vid sommarhuset! De kläcktes för två veckor sen men nu har deras mamma lämnat dom, så jag ser till att mata dom för dom kan inte flyga än..:(( haha jag är såå blödig vad det gäller djur asså. Nu ska jag testa er på matte också.. Jo det var fem ungar från början, men två hade dött (jag begravde dom idag, ni ser graven på bilden haha). MEN nu är det så att fem minus två blir ju..japp juste TRE! Hur fan kan det då finnas FYRA fågelungar i postlådan?? Jo det var såhär att idag hittade jag en liten blåmesunge som inte kunde flyga.. han satt alldeles ensam ute i regnet och jag tänkte att han är ju ungefär lika liten som mina talgoxar (låter som värsta fågelexperten nu va??), så jag bar in han till  dom och de blev polers direkt! Ni kanske undrar vad jag matar dom med... ja först fick dom lite små leverpastejsbitar som jag smulade sönder, och sen gick jag runt och letade lite döda flugor och myggor i fönsterkarmarna, då det flyger in miljoners sånna här när man har huset öppet hela tiden, så det fick dom till kvällsmat:) Haha jag är så störd, men vad gör man inte för de lilla liven. Mygghelvettena har jag däremot inte mycke till övers för!! Dom håller på att käka upp mej nu här ute på bryggan, så det är bästa att jag flyr NU!

PUSS OCH GODNATT FININGAR<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar