20 juli, 2012

TVÅ DÖDSFALL OCH EN PANIKKUTNING

Det är sorg i min lilla familj!!:( Min lilla blåmesunge dog idag! Talgoxarna (eller gråsparvarna eller vad de nu var)  left the building igår då de alla var flygfärdiga, och jag typ grät en skvätt när de små sötingarna jag tagit hand om flög iväg mot friheten.. Blåmesen var inte riktigt redo än, så han blev själv kvar inatt, och när jag kom ut imorse, så låg han där dööööd:( Antagligen hade något annat djur dödat honom för han hade ett stort bitmärke i nacken.. stackars liten.. mitt mammahjärta grät:( Jag är nog världens känsligaste person asså! Nu har jag iaf begravt honom på en fin plats på tomten..R.I.P

Jaha det andra dödsfallet då.. Jo det var när jag råkade tappa vår kaffebryggare i golvet så glaskanna gick i miljoner bitar.. där var det nog min mamma som darrade läpp mest, men hon blev glad igen efter 15 sek när hon kom på att "meeen vi har ju faktiskt en perkulator!!" (eller vad det heter).

Sen då panikkutningen.. Jo det var såhärva att jag tog en promenad själv med Stella idag innan middagen. Alla ni som känner mej väl vet ju vilken fobi jag har för ormar (vi snackar alltså sjuklig jävla f o b i nu). I alla fall så kom jag och gick där på landsvägen och helt plötsligt så ba ligger den en fet huggormshellvette mitt framför ögona på mej!!! Jag typ slutar andas, känner hur hypofysen min ba skriiiker ut till binjuremärgen att börja utsöndra fight and flight-hormoner i 460, och så vänder jag om och kutar satan hem! Måste sett helt sjukt roligt ut egentligen, när jag äntligen kommer hem och slirar runt husknuten och vurpar och skrapar upp benet på sista trappsteget i stentrappan (Tessan, sluta skratta:), innan jag stupar innanför ytterdörren som tur var stod öppen.. Mamma stod där i hallen och målade när jag kom in och ramlade ihop på golvet i en panikattack, och hon ba "LEVER DU??!!" haha, fyfan vilken mardröm asså. Ormjävel.



1 kommentar:

  1. Usch vidrigt...ormar klarar man sig utan! Ogillar!!

    SvaraRadera