08 februari, 2011

JAG ÄLSKAR POLISER

hej.

Published with Blogger-droid v1.6.6

4 kommentarer:

  1. tja! har blegat igenom ett par sidor på din blogg nu och insett att du är ju fan precis vad jag behöver. har beslutsångest alabama för om jag ska hoppa på sjuksköterskeutbildningen till hösten och är ju lite skraj då och så kommer du och lyser upp tillvaron med din underbara blogg.
    tack för det!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att du hittat min blogg och gillar den:) Jag har massor att berätta om du vill ha info om ssk-programmet. Du kan höra av dej på mail. Ska du plugga i uppsala eller?

    SvaraRadera
  3. åh kul att du svarat! :)
    min mejl har ballat ur så hoppas det är okej att jag svarar här ist!
    jag skulle mest vilja veta lite hur du tycker det är att plugga till sjuksköterska, hur du kom på att du ville bli det?
    var det något som du var skitskraj för i början men som du känner helt annorlunda för nu?
    OCH relevantaste frågan: vad är det bästa med att jobba som sjuksköterska? Skulle bli superglad för svar! :)
    Jag ska inte plugga i Uppsala, förmodligen blir det i Skövde men ska kolla lite hur det verkar där, vill ju gärna att de har bra rykte och sådär!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Såklart jag svarar:) Jag vet inte riktigt hur jag kom på att jag ville bli sjuksköterska faktiskt haha, det bara slog mej en dag, och sen den dagen var det inget som kändes mer rätt!
    Det är superkul att plugga och programmet är upplagt väldigt bra,iaf på Uppsala Universitet.
    I början kunde jag nog känna att jag oroade mej för att ta mitt första venprov.. plåga en stackars människa med att köra in en kanyl liksom :) men det var bara den första gången:)
    Sen äre ju inte så jävla roligt o skriva tentor heller.. hög stressfaktor inför tentor asså!
    Men till slut, det bästa är att det är ett sånt värdfullt yrke! Alla patienter är så tacksamma och man känner verkligen att kan hjälpa och göra gott för andra samt rädda liv i vissa fall! OCH det finns så mycket olika inriktningar att jobba med. Hoppas du fått lite svar på dina frågor iaf! Annars är det bara att höra av dej igen!

    SvaraRadera