10 februari, 2011

ORTOPEDVÄDER IT IS

Japp. Vi fick in ett antal akutfall med benbrott ikväll då va. Stackars människor. Men om man ska se det ur mitt perspektiv så älskar jag när det händer mycket och jobbar också som bäst då! Det var smärtlindring hit och blodtransfusioner dit, lite injektioner och antibiotika-dropp mellan varven också. Jag gjorde allt, min handledare verkar redan lita på mej till fullo! Jag gillar henne asså, speciellt för att hon var heeelt säker på att jag var 87:a ;). Själv är hon 85:a. Splendid.
Jag fick en så fin kommentar av en patient som sa att: "du var mej den sötaste lilla ängeln jag träffat!". Bara för att jag gjorde iordning en bricka med gott kvällsfika till honom då han inte fått äta på hela dagen i väntan på akuten. SÅNT hörrni, gör att man älskar att vara sjuksköterska. Patienter som är tacksamma för det lilla extra man gör för dom!
Published with Blogger-droid v1.6.6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar