30 augusti, 2010

Back to school baby!

Hemma efter första dagen i skolan. Lite segt att gå upp imorse da. Snooza bara 40 minuter, mer hann jag inte, för det fanns inget mer jag kunde spara in på o strunta i o göra på morgonen liksom. Så förträffligt jävvla fint det var att träffa alla underbara klasskompisar igen! Det tog typ mindre än två minuter innan vi hann spika en fest! Älskart. Förutom massa information om kommande termin och registrering på de nya kurserna så hade vi en föreläsning på schemat, "Gynekologisk anatomi och fysiologi". Det var ju inte direkt som en sexualundervisning i åk 7 då läraren rodnade så fort han sa "vagina". Nej på universitetet äre klass people! Föreläsarna är av högsta rang OCH välutbildade proffesorer, doktorander, överläkare, forskare m.m. Och dom veeet varom pratar om!! Hursomhelst, hann vi också med en fika i kafeterian med dom bästa innan vi åkte hem för dagen. Detta kommer bli en BRA höst.

När jag kom hem så stod ett gäng finniga sjuttonåringar utanför min port och rökte och spottade. SÅÅ JÄVVLA ÄCKLIGT. Hela asfalten var typ omgiven av slemmiga spottloskor (jag är inte kräsen men detta kan jag spyyy av). Det är kanske femte gången på en vecka som detta lilla gäng står där, och varenda gång jag går förbi så blänger jag på dom för att dom ska fatta att det liksom inte är ett normalt eller acceptabelt uppförande. Men det fattar dom väl inte S Å K L A R T?! Nästa gång ska jag fan säga nåt också. Ja det ska jag. Tant Caroline ska ge snorungarna en omgång. Jag är ju inte den som brukar vara tyst liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar