27 augusti, 2010

Sista helgen...

för denna sommar! På måndag börjar skolan igen. Termin 4. Herregud vad tiden går snabbt! Jag är liksom mer än en halv sjuksköterska nu! Ser jättemycket fram emot att komma tillbaka till verkligheten igen med en höst FULL av plugg!:P FAKTISKT. Vår klass är underbar och vi har så innihelvette kul tillsammans, så trots allt slit som det är att plugga så är varje dag som en jävvla F E S T! Underbart.
Idag fick vi reda på en av tre VFU-placeringar som vi ska ha under hösten. Jag ska vara på barn-onkologen. Barn med cancer. Det var vad jag hade önskat. Kanske är det det värsta man kan tänka sig att jobba med. Och med "värsta" menar jag då såklart hemskaste, sorgligaste, mest hjärtskärande. Men jag valde det för att jag vill testa mej själv. Kommer jag att klara det? Behandla och ta hand om dessa små sjuka barn och deras närstående? Många blir faktiskt friska. En del tvingas lämna jordelivet, kanske drar de sina sista andetag i famnen på deras förtvivlade föräldrar. Detta ska jag klara att hantera. JAG SKA LYCKAS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar