27 september, 2010

Psyko


Idag började vår nästa kurs, Omvårdnad och medicinsk vetenskap inom psykiatrisk vård. Vi startade med en 8-timmarsdag med föreläsningar, så man var ju inte ett dugg störd när man gick därifrån.. 1. man satte igång att diagnostisera folk i sin omgivning som har symtom av vissa av dessa sjukdomar. 2. jag diagnostiserade mej själv till att ha vissa tvångssyndrom (typ jag måste gå på K- och FV-brunnar, jag hoppar alltid över A-brunnar, nycklar på bordet är INTEOK). 3. Tentaångest är ett syndrom o det är OK, kan medicineras i värsta fall (God bless och ge mej det starkaste ni har).
Men nu känner jag mej frisk igen:) Idol pårehärså. Puss

2 kommentarer:

  1. Så länge tvånget inte övertar äns liv att man inte kan jobba eller umgås med folk pga det så är det ingen fara...alla har viss tvång för sig:)

    SvaraRadera
  2. Jag vet:) jag tar inte mina små barnsliga tvång så hårt:)

    SvaraRadera