21 augusti, 2011

SÅHÄRVAREVA

jag och Stella trotsade hällregnet igår för att åka ut till Alunda för att fira Nellie som fyllde år! När vi varit där bara en timme så får Stella en tjotablängare av deras katt. Aja tänkte jag, det såg inte så farligt ut, utan hon blev bara rädd och skulle upp i min famn. Då säger plötsligt nån av barnen att "det rinner blod från Stellas öga!" VAAAAA?! Självklart börjar blödiga jag att grina och ringer Ultunas akutnummer och dom säger att vi ska komma in på en gång (cred till världens gulligaste sköterska som lugnade mej på telefon där också). Aja pappa kör iaf in oss, och när vi kommer dit så hade dom precis fått in en akut-operation, så vi fick vänta nån timme, och jag säger till pappa att han kan åka hem. Under väntetiden kommer samma sköterska fram som jag pratade med på telefon, och han lugnar mej ännu mera, hur bra o proffsig som helst, bemötande är såå viktigt inom vården!
När vi väl får träffa veterinären sen , så sprutar hon in nån grön vätska i ögat på Stella för att se vart den ev revan är någonstans. Det syns på engång att hon har en reva på hornhinnan. Men det ska tydligen kunna läka med hjälp av antibiotika-salva och atropin-droppar.. så det fick vi med oss hem och tampas med nu (inge kul).

Aaa ok då men sen när vi ska betala, så höll jag på att bryta ihop igen. Flera tusen!! Tur att man har försäkring (och snälla föräldrar:), men det blir dyrt ändå.. Fast huvudsaken är ju såklart att Stella blir frisk!!
Sen hade jag ju sagt till pappa att han kunde åka hem, och att jag skulle ta mej hem därifrån själv. Nån buss bordere väl gå här tänkte jag.. JAAA EN GÅNG I TIMMEN PÅ JÄVLA HELGER! Hade precis missat den. Så jag börjar gå.. med en helt slut hund under armen, tung väska och världens största paraply.. tårarna börjar brännas under ögonlocken IGEN. Fyfaan vad synd om mej själv jag tyckte då haha.. vid halv nio kom vi typ hem och det tog mer än en timme att gå..

TACK i alla fall till ALLA ni fina som har hört av sig de sensate dygnet och visat att ni bryr er!!

Ni är underbara<3





innan kalaset / orolig morsa i väntan / duktiga Stella väntar på veterinärn / låt bli mitt öga för faan

Nu ska vi ha världens mysigaste kväll!

PUSS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar