10 november, 2011

ATT "JOBBA" ÖVER SOM STUDENT

Japp. Det gjorde jag idag. En patient blev dålig typ en kvart innan jag skulle gå hem så det var bara att åtgärda! Jag fick dock ringa ambulans till slut och vänta kvar tills de kom och tog med sig lilla farbrorn. Så idag blev det en låååång dag, men man måste ju ställa upp.
Dock känner jag mej sjuk (men det vågar man ju knappt säga högt då man enligt lärarna för denna kurs MÅÅÅSTE vara på praktiken varenda sekund för annars får man ta igen frånvaron och hoppas dom inte läser min blogg haha). Så jag var tvungen att tacka nej till bio ikväll med mina pärlor:( Tråkigt, men jag måste vila.

Idag när jag stod i kön (JÄÄÄÄTELÅNG KÖ) på Hemköp så stod det en kvinna i kön bredvid. Hon skulle köpa en chipspåse och en påse godis. Helt plötsligt öppnar hon chipspåsen och börjar bokstavligt talat TRYCKA in chips i käften! Helt hysteriskt! Men asså SÅ GÖR MAN VÄL INTE (iofs hade jag redan ställt en preliminär diagnos på na)?! Hajja när hon kom fram till kassan liksom "ehh ja jag skulle betala för den här chipspåsen också, som jag åt upp medan jag stod i kön". Pinsamt. Hej.


2 kommentarer:

  1. Hon hade kanske hypoglykemi!

    SvaraRadera
  2. men chips dåå?! Hon kunde väl köra nåt med mer socker i så fall..världens största karamellkungenpåse hade hon i korgen dessutom:)

    SvaraRadera