01 november, 2011

VFU

Jahapp då har jag gjort min första dag som sjuksköterskestudent på sista praktikplatsen ever. Nu kan jag ju inte skriva så utförligt pga tystnadsplikt och så.. men jag ska redogöra lite fört iaf. Morgonen började med att gå in till en människa som avlidit sent igår kväll.. Jag har ALDRIG sett en död människa förut, så det kändes speciellt. Men som sjuksköterska är det något man måste gå igenom OCH det är ju vi som ska ansvara för att allt sker korrekt vid ett dödsfall.
Aaa men sen dårå.. konstaterade snabbt att min handledare är asbra! Han satte allt i mina händer och tog för givet att jag kunde det mesta. Så jag körde blodprovstagning på ett gäng dementa gubbar, injektioner på några andra, skrev journaler som bara tusään OCH en massa annat. Trivdes riktigt bra på stället, fast det inte är något jag vill jobba med:) Värst är bara mornarna.. tacka vet ja skift!

Världens tröttaste..

Just ja, sååklart vaknade jag runt 04 imorse och kunde inte somna om. Så jag var på praktiken en halvtimme innan jag skulle.. men tyyyydligen gör Kommun-anställda inom vården lite som dom vill, och kommer gääärna nån halvtimme sent (och dricker kaffe i lugn o ro en kvart ändå.. fan frustrerande asså). Jag ska fan aldrig komma för tidigt igen.

Men nu är jag glad ;) PUSS på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar