17 november, 2011

NU SKA JAG SKRIVA ETT SKIT-INLÄGG, MEN DET BLIR BÄTTRE PÅ SLUTET SÅ HÅLL UT!

jo idag har undertecknad hängt på närakuten efter praktiken. Varfördårå? Joo för att jag har en jävla tumme vilket jag fått en nagelbandsinflammation i (jävligt mesigt ju), så jag var tvungen att få antibiotika liksom! Aaa så jag fick sitta där i flera timmar ikväll och hade den dära "men-för-faan-jag-har-tenta-imorgon-och-har-inte-tiiiiid-att-sitta-här-hjälp-mä-ba"-blicken mot varje läkare och sjuksköterska som passerade. När jag till slut fick träffa läkarn så sa han "ja du måste ju ha antibiotika så jag skriver ut det OCH så får du vänta ett par timmar till så vi får lägga om din tumme".. antar att ni hajja vad jag svara.. "nähärru jag går hem och lägger om tumjäveln själv jag, bra tack tjarrå".

Sen när jag kom hem och skulle ladda mobilen, så funka det inte! PANIK. Hur ska jag kunna vakna imorgon till tentan om jag inte har en mobil att ställa alarmet på?? Har typ 7000 flyttkartonger i lägenheten just nu och där nånstans fanns en gammal mobil som jag ansåg att jag behövde i detta akutläge! Hitta den jäveln till slut och nu hoppas jag den ringer imorgon.. Jo men jag kommer säkert sova inatt.. eller EJ.

Jag är ett vrak.

Det underbara och positiva som hände idag var att jag hade mittbedömningssamtal. Jag fick så mycket beröm att jag inte visste vart jag skulle ta vägen! Ett ex: ni kommer ihåg akut-situationen från förra veckan? Om den sa min handledare: "I den situationen var Caroline en kollega, inte en student. Hon gjorde allt rätt och jag kände mej så trygg med henne. Hematologen ska vara lyckliga att de får Caroline som sjuksköterska. Hon är så kompetent!". Tuppskinn deluxe du!

Nu ska jag pretentaladda om det går.

PUSSSS


1 kommentar:

  1. Som jag sagt tidigare..DU ÄR BÄST! Du kommer få en strålande sjuksköterskekarriär:)Så stolt över dig vännen!!! Puss o kram

    SvaraRadera