11 september, 2011

11 SEPTEMBER 2011

tornen som nu fattas denna stad..

Självklart plågar jag mej själv idag genom att sitta bänkad och kolla på alla dokumentärer om denna hemska dag 2001.. Jag kommer exakt ihåg vad jag gjorde denna dag för 10 år sen. Jag hade precis stängt förskolan jag jobbade på då, när mamma ringde mej och berättade. Jag åkte hem och grät hela kvällen och natten framför tv:n. Ni som känner mej väl vet ju att jag bott där och älskar New York mer än nåt annat ställe på jorden. Jag kände ju även många som bodde eller jobbade i närheten av WTC men som tur var kom ingen till skada.. men det tog LÅÅÅNG tid innan jag fick klart för mej att alla jag kände var vid liv. Året efter åkte jag tillbaka för att vara med på minnesceremonin.. det var en fin upplevelse.. och jag önskar mer än nåt annat just nu att jag skulle vara där idag också<3


2 kommentarer:

  1. Tänker på dig idag och på alla drabbade i denna fruktansvärda händelse!! Puss o kram

    SvaraRadera