21 september, 2011

LIVET...

Har nyligen kommit hem efter att ha varit på Ackis. Det går lite trögt med våra enkäter pga att det inte är så många operationer nu som det brukar vara, men det kommer bli bra tror jag! Annars har vi suttit hemma hos mej och pluggat idag. Anna, Emily och jag. Såklart. Vi har pluggat inför en tenta i geriatrik nästa vecka.. Asså jag vill aaaaaldrig bli gammal!

Jag fick även uppleva ett hjärtstopp live idag.. har ingen lust att utelämna nån, men kan beskriva i korta drag. Jag skulle ut med Stella en snabbis mitt på dan (paus från plugget). Ser en ambulans direkt när jag kommer utanför porten.. hos min granne som jag känt i 10 år. Hög puls och adrenalinpåslag direkt. Springer dit. Polisen kommer, dom frågar mej massa saker eftersom jag är nära granne och bekant. Ambulanspersonalen är jätteduktiga, gör sitt och åker iväg... Jag går tillbaka hem och försöker fortsätta plugga.

...men nu när jag kom hem ikväll ser jag att dörren står öppen hos den här grannen och jag möts av massa anhöriga.. chockade. Hans liv gick inte att rädda. Han hade avlidit 2 min efter att jag såg honom vid liv.. självklart ville de anhöriga höra min historia, då jag var den sista som såg honom vid liv, som också kände honom. Vila i frid L!



1 kommentar:

  1. Usch va tråkigt:( sånt där klarar man sig utan!

    SvaraRadera