31 oktober, 2011

KÄNSLIGA LÄSARE OMBEDES TITTA BORT

idag började jag dagen med att säkra min framtida inkomst! Pratade med min blivande chef och hon ville t.o.m ge mej mer än ingångslönen som ny sjuksköterska på Ackis, för hon tyckte jag hade så mycket erfarenhet! Jaa why not sa jag, en shopping extra i månaden är väl rätt trevligt:) Sen drog jag på intro på praktiken som börjar på rikt imorgon kl. 07.00 (läs mer nedan). Åkte till Ackis och styrde studie. Lämna bebis hos extramatte.
Joo men tillbaka till VFU imorrn da.. jag har inte gått upp så tidigt på kanske ett halvår!! Tror allvarligt att jag kommer avlida eller nåt.. Många kanske tänker "ja men du har ju valt att bli sjuksköterska, då får man ta dessa tider". Men grejjen är att jag kommer jobba dag, kväll och natt på Hematologen, och man får lägga sitt eget schema. Så det finns liksom ingen chans att jag kommer börja 07 varje dag! TACK.
Som tur är så är jag skittrött och ska lägga mej snart så jag orkar upp imorgon! Skulle inte förvåna mej om jag vaknar vid 3-tiden som vanligt och inte kan somna om.. Speciellt nu när jag ska sova utan min älskling inatt..

Men PUSS på er iaf<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar